Tuesday 6 November 2012

jadual pemakanan

9.16pm

Assamualaikum..

{its been a long time, iols x update..due to low internet connection..huhu..}

ok..get up to date!!! so, dis entry to reveal cara pemakanan yg saya amalkan..alhamdulilah, kita berusaha yg terbaek..jga pemakanan..sbb pemakanan kita mempengaruhi 80% daripada keseluruhan badan..

   normal situation rite??? balik jogging mkn roti canai + teh ais = superb..then how bout fats? u burn fats n add some more?? it is gud for your health???

ni kisah masa sy belajar d matrikulasi dulu...
pgi sabtu ; kwn : syitah jom la jogging
               saya: malassss
               kwn : jom la, lps jogging smpai pekan, kita mkn roti canai yg sedap tu...bila g nak makan sedap2..
               saya: jom!!!
jogging la sy dan kwn2...dgn niat murni nk burn kalori but then, bab makan roti canai tu lgi hebat..hehe..
result?? burn fats x??? TAK PON!!

masa sy blaja d universiti..
jadual mkn yg best ;
        8.00 - mkn kueh 2, 3 ketol @ nasi lemak + milo
       11.00 - nasi puteh + ikan keli goreng + cendawan goreng + bandung
         2.00 - kerepek + goreng pisang
         6.00 - koeyteow kung fu + milo ais
         9.00 - nasi lemak (jual pintu ke pintu)
       12.00 - maggi kari + teh panas

megi dlm baldi lgi feel..


superb kn...makannnnn ja keja..mmg la student byk asgmnt..tp kita bole ubah keadaan tu suma..cuma KEINGINAN ja berbeza..
       ada orang beria-ria nk kurus, tp lps dgr cara pemakanan, trus blah..
       ada orang nk kurus, tp lps amik barang, terus padam semangat tu..
       ada orang nk kurus, tp lps amik barang, lps 2  3 hari terus x bersemangat..
       ada orang nk kurus, abes suma masalah cerita, tp tak de action taken pon...
       ada orang nk kurus, dh ada coach pon, tp tak update kat coach what happened to u..then cne coach nk  bg further information n coaching??? 

ini jadual pemakanan saya sekarang...
            breakfast - shake tropical + guava juice
            noon - lunch mcm BIASA
           dinner - shake strawberry + yogurt bliss 
in a mean time klu lapar - sayur + tempe goreng
                                    - buah + salad 
                                    - biscuit oat
                                    - ikan kukus + sayur goreng
                                    - kubis + carrot + tempe + bendi + kekacang


Macam2 bole variety kn makanan berkhasiat..jgn imagine ikan kukus yg tidak berwarna dan sebagainya..saya makan jugak benda2 yg ada kalori suma, tapi dlm jumlah yg kita bole kawal..

ada org ckp 'saya taw saya gemuk (obesiti) dan saya taw suma pasal kesihatan, klu saya nk kurus da lama sy bole kurus'
point nye??? sedar ada masalah tp tak de action taken..sama kes dgn org yg ada diabetes, dh taw ada diabetes, mkn gula lgi..smpai kena potong kaki..masa tu bru la nyesaaall sgt...but then, up to you..you are planning ur self..



dont hesitate to contact me via fb - cik siti marsyitah also tweet me @cik_syitah



No comments:

Post a Comment